Thursday, April 8, 2010

Kõige toredam porgandivorm

Otsustasin värskendada oma igaõhtust toidumenüüd ning proovida üht toredat tervislikku porgandivormi, mille algvarianti kohtasin Aive Luigela ülimalt toredas raamatus "Targalt toitudes terveks".

Olen antud vormist ikka suhteliselt vaimustunud ning temast on saanud mu päris sage õhtune kaaslane. Kuid ma ei suuda leida põhjust, miks keegi ei võiks sellega hoopistükkis oma hommikut alustada! Seal on ju sees vitamiinipomm PORGAND, millest mina isiklikult juba pikemat aega suuremat sorti sõltuvuses olen, ning ka ülimalt vahva kohupiim. Ja muidugi ka kaneel!
Kõige parem on vormi süüa soojalt piima või joguriga (mmm, ahjuõunajogurt) ning peale raputada veel ekstrakogus kaneeli. Njämm!

Vaja läheb:
  • 2 keskmist porgandipoissi/tüdrukut
  • 200 g kohupiima
  • 2 sl mannat (mina kasutan alati hoopis mõnd täisterajahu)
  • 3 sl hapukoort (olen enamasti selle asemel keefiri või piima kasutanud, kuna siis tuleb vorm kuidagi mahlasem)
  • 2 sl suhkrut/mett
  • 1-2 muna
  • 1 sl võid (vormi määrimiseks ning kes soovib, võib vormi pinnale ka pisikesi võitükikesi panna)
Olen lisanud ka:
  • Röstitud pähkleid
  • Rosinaid
  • Kookoshelbeid
  • Kaneeli/kardemoni/piparkoogimaitseainet
  • Riivitud sidruni- või apelsinikoort
  • Julgelt võib hulka visata ka röstitud-jahvatatud linaseemneid
  • Tükikesteks hakitud õuna/pirni

Toimi nii:
1. Määri ahjuvorm õrnalt õli/võiga ning pane ahi 200 kraadi juurde sooja.

2. Riivi porgandid jämedalt.

3. Sega riivitud porgandid maitseainete, kliide, jahu, munakollaste, pirni/õunakuubikute ning kõige lõpuks ka kohupiimaga.

4. Lisa ka hapukoor/piim/keefir. Kes soovib, ei pea seda tegema, originaalretsept ei näinud mingit vedelikku ette, kuid ma leian, et see teeb vormi mahlasemaks ning kohevamaks.

5. Vahusta munavalged tugevaks vahuks.
6. Sega see porgandi-kohupiima massi hulka. Tee seda õrnalt, et munavalgevaht täielikult laiali ei vajuks, vaid jääks õhuline. Väga läbi ei ole tarvis segada.

7. Kalla segu ahjuvormi ning soovi korral kata pealt maitsestamata jogurti või hapukoore kihiga.

8. Peale sobib raputada ka kaneeli.

9. Küpseta umbes 45 minutit.
10. Võta välja, lase veidike jahtuda, lõika üks suuremat sorti kämakas, kalla peale jogurtit või piima ning lase hea maitsta! Säilib kenasti mitmeid päevi- võib ikka ja jälle uuesti ahjus soojaks lasta. Kuid on väga hea ka külmalt.


Mulle meeldib seda vormi eriti kahvliga süüa. Kahvliga söömisel on üleüldse mingi kummaline võlu. Kõige lõpus, kui kausi põhja on jäänud pisemaid vormiosakesi ning jogurtit, võtan muidugi ka lusika appi.

Hakakem jänesteks!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...