Monday, March 29, 2010

Kapsa-porgandi-paprikasalat

Kõigile maitseb ju see täiesti tavaline värske vitamiinisalat, onju?! Eriti kevadel.
Milleks seda poest osta, kui võib hoopiski väga lihtsalt ise valmistada. Salatit võib korraga teha kohe hästi suure koguse, kuna külmkapis ei juhtu temaga midagi- kui, siis läheb ajapikku vaid paremaks! Paprikat ei pea lisama, kuid mina olen seda mõnel korral teinud ning paprikatükikesed sobivad porgandi ja kapsaga väga kenasti.

Ainuke veidi tüütu tegevus on kapsast ribade lõikumine- mina ei ole leidnud selleks paremat moodust kui juustunoa abil piki pooleks lõigatud pead temast ribade tõmbamine. Pool kööki ja lauda on pärast küll kapsaribakesi täis, kuid ongi vahva. Saab pärast lapi ja harjaga võimlemisharjutusi teha!

Salatiks läheb vaja:
  • Porgandit
  • Kapsast
  • Paprikat
  • Äädikat
  • Soola
  • Extra Virgin oliiviõli
  • Muid maitseaineid (tilli, rohelist sibulat, küüslaugupipart jms)
  • (Veiniäädikas annab samuti väga head maitset, nt küüslaugumaitseline)

Talita nii:

1. Tõmba kapsast
juustuoa abil õhukesed ribad. Lisa ribadele veidike soola ning mudi natuke käte vahel, et vedelik neist välja tuleks.
2. Lisa peenikeselt riivitud porgand ja pisikesed paprikatükikesed.

3. Lisa maitse järgi lusika abil äädikat. Pigem panna vähem kui rohkem! Juurde saab ju alati lisada, vähemaks võtmisega on aga juba raskem...
4. Nirista hulka veidike õli.
5. Lisa ka natuke suhkrut (hästi tsipake) ning ülejäänud maitseained.

6. Sega ilusti läbi ning vajuta salat tihedasti kokku ning aseta külma kohta. Mina tõstan tavaliselt kaanega suletavasse karpi ning panen külmkappi.

7. Lase salatil päev-paar seista, kuna siis on ta ilusti läbi imbunud ning maitsed paremini esile tulnud.


Söö prae kõrvale, pane võileiva peale või näksi niisama- tore ja tervislik!

2 comments:

Anonymous said...

see kapsa ribadeks tegemine - ma olen seda teinud köögikombainiga- küll mitte oma kodus, kuid ribad tulid suht peened :)
See oli selline vanaaegsem köögikombain

Kata said...

Jaa, köögikombain on ka muidugi variant, kuid mul endal seda siin Tartus ei ole ja isegi kui oleks, siis ma arvan, et sellega möllamine ning hilisem pesemine oleks isegi palju tülikam kui juustunoa käsitsemine- pole see tegelikult nii hull midagi, kellel kombaini ei ole, ajab asja kenasti ära :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...