Tuesday, March 23, 2010

Mamma lemmik

Salat on pärit Anni Arro raamatust "Salatid, pirukad, suupisted". Ta kirjutas, et tegemist on tema ema lemmiksalatiga (sellest ka nimi), ta Annil alatasa valmistada palus, kuid ühel päeval õppis ka ise salati valmistamise selgeks ning nüüd teeb ta seda täitsa iseseisvalt.


Meie oleme seda kodus nüüd juba vist lausa kümneid kordi teinud ning tegemist on minu ja ema vaieldamatu lemmiksalatiga! Kilu paneme alati kordi rohkem kui retseptis antud, kastet aga teeme jälle tunduvalt vähem, kuna meile meeldib, kui komponendid küll mõnusalt kastmesed on, kuid selles nii meeletult ei uju.


Valmistame seda alati suure kausitäie, kuid miskipärast saab see kausitäis alati kuidagi ülimärkamatult ka tühjaks. Mamma lemmik on ka meie lemmik- kõige parem salat üldse! Eriliselt hea on ta veel järgmisel päeval, kui koostisosad veelgi enam kastmest läbi imbunud on. Imeline!

Vaja läheb:

  • 1 värske kurk
  • 1 hapukurk
  • 1 keedetud muna
  • 1 sl kappareid
  • 3-4 vürtsikilufileed
  • 2-3 värsket keedetud kartulit
  • 4-5 lehte jääsalatit
  • 5 sl oliiviõli
  • 2 sl valgeveiniäädikat
  • 1 sl mett
  • 1 tl sinepit
  • Tilli, peterselli, punet
Tegutse nii:

1. Esmalt võib valmis teha kastme, segades selleks kokku mee, oliiviõli, valgeveiniäädika, hakitud muna, kapparid, tilli, peterselli ja pune.

2. Lisa sellele tükeldatud hapukurk, kilufileed, viilutatud värske kurk ja suurteks tükkideks lõigatud (mina olen kartuli umbes kuueks teinud) kartul.
3. Rebi hulka jääsalat ning sega läbi.
4. Anni soovitas serveerida koos musta rukkileivaga, millele on peale määritud paksult taluvõid. Mina jätaksin paksu võikihi ära ning asendaksin nt sulajuustuga, kuid leivaga maitseb salat tõepoolest imeliselt.
5. Enne söömist võiks natuke seista ja imbuda lasta, siis on ka kaste komponentidele mõnusalt maitset andnud.


Pisike soovitustenurgake:
  • Kõik salatikomponendid olen ikka päris MÕNUSALT SUURTEKS tükkideks lõiganud (et ikka tunda oleks, et midagi head on hamba all!). Kartulid hakin umbes neljaks või kuueks (kuigi raamatus oleva pildi pealt tundus, et Anni oli lausa pooleks lõiganud), kurgist teen samuti päris suured kuubikud ning munagi võib päris julgelt neljaks kuni kuueks tükiks teha. Kilufileed olen lõiganud kas pooleks või, kui väiksemat sorti kilupoiss, siis isegi täitsa terveks jätnud.
  • Jääsalati asemel olen kasutanud ka väiksemaks hakitud hiina kapsast ning see ajab täielikult asja ära!
PS! Enne seda salatit ei olnud ma kunagi varem kapparitega kokku puutunud ning ei osanud neist mitte midagi arvata, kuid nad on ikka väga toredad! Kappareid võib julgelt isegi rohkem panna! Sellised meeldivalt hapukad pehmed pallikesed. Mmmmm...
Kes huvi tunneb, siis avastasin just, et Maximas on palju suurem purgike (kuid siiski üsna tilluke), kui mina muidu olen ostnud, ainult alla 14 krooni. Mina olen eelnevalt paar korda pisema umbes sama hinnaga soetanud.

Lemmik!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...