Wednesday, September 15, 2010

Petikarask

Kuna kõikvõimalikud karaskid on minu arvates ülimalt toredad, otsustasin 2009. a augustikuu Oma Maitset sirvides sealt leitud retsepti kohe kindlasti järele proovida!


Tegemist on maitsva, tervisliku ja odava vanaemadeaegse odrakaraskiga, mille kohta minu ema, nähes, millistest komponentidest teda täpsemalt valmistan, kohe öelda teadis, et tegemist on vana hea petikaraskiga. Seetõttu nimetaksingi teda just sedamoodi.


Karask valmib väga lihtsalt ja kiirelt ning sobib söömiseks pea iga asjaga: (maitse)võiga, sula- või toorjuustuga, moosiga jne jne. Moosiga meeldis ta mulle veel vaat et kõige enam. Lisaks pudistastasin teda väikeste tükkidena jogurti sisse. Niimoodi oli ka väga nämm!


Vaja läheb:
  • 0,5 l peti- või hapupiima
  • 6-7 dl odrajahu (ikka täistera!)
  • 0,5 tl soodat
  • 2-3 sl sulavõid (asendasin oliiviõliga)
  • 1 tl soola
  • Linaseemneid (röstitud-jahvatatud)
Tegutse nii:
1.
Lisa odrajahule sooda ja klopi seejärel kõik ained kõvasti läbi.

2.
Vala tainast õhukese kihina küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile...


...ning küpseta 200-220 kraadises ahjus, kuni karask on tahke (kuid seest muidugi mõnusalt pehme). Mul kulus selleks umbkaudu 30-35 minutit.


3. Serveeri maitsevõi (nt küüslaugu ja peterselliga), sulajuustu või moosiga. Karask on maitsev nii soojalt kui külmalt. Mina hoidsin teda hiljem suurteks tükkideks lõigatuna kaanega kaetavas karbikeses külmkapis veel mitu head päeva ning ta säilis täiesti värske!

Toredalt kohev :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...