Saturday, September 4, 2010

Paks kakaokissell

Taasavastasin lapsepõlveaegse magustoidu! Mina mäletan teda tegelikult lasteaiast või koolisöökla aegadest sellise hästi vedela kissellina, mille keskele oli törts moosi tilgutatud ning teda sai seal kenasti laiali ajada, kuid antud kissell tuleb küll hästi-hästi paks. Ja sültjas. Heas mõttes! Pigem võiks teda ehk isegi pudinguks nimetada.


Mina sõin antud magustoitu lausa kahvli abil ning ma ei tea, kas tegemist on minu kiiksuga või tunduvadki paljud toidud, mida muidu lusikaga süüakse, kahvlit kasutades hoopis ahvatlevamad ja maitsvamad. :P

Punasesõstra-porgandipüree on hästi tore!

Kakaokissell on asjata ära unustatud (vähemalt mulle tundub, et talle ei pöörata enam erilist tähelepanu)- tegemist on ülikiire, -lihtsa ning -odava magustoiduga, millega, ma usun, võiks aja- ning ressursipuudusel või lihtsalt niisama nostalgia pärast julgelt ka külalistele pakkuda! Mulle igatahes andis ta sellise nostalgialaksu, et valmistan teda kindlasti õige pea veel. Ja veel...

Retsepti komplekteerisin "Nutika perenaise kokaraamatu" ja "Vanaema Ingeborgi kokaraamatu" abil.

Vaja läheb:
  • 1 l piima
  • 4 sl suhkrut
  • 2 tl vanillisuhkrut
  • 2 sl kakaod
  • 2 kuhjaga sl kartulijahu
  • Serveerimiseks moosi või piima
Ema ütles, et tema serveeris seda mulle ja Paulile, kui alles pisikesed olime, just nimelt piimaga. Hea on kissell igatpidi- ka täitsa ilma igasuguste lisanditeta.

Tegutse nii:
1. Aja piim keema.
2. Lisa piimale suhkrud.
3. Sega kakao vähese külma veega nii, et temas enam tükikesi ei oleks ning lisa samuti piimale. Sega läbi. Soovi korral võid lausa visplit kasutada- siis on kindel, et tükke sisse ei jää.
4. Lahusta kartulijahu samuti vees ning vala ta peene joana, pidevalt segades, piima-kakaosegule.
5. Lase korraks keema tõusta ning sega, kuni kissell on piisavalt paks (seistes läheb ta veel tunduvalt-tunduvalt paksemaks!) ning eemalda tulelt ja jäta jahtuma. Hiljem võiks ta lausa külmkappi tõsta.
6. Söö ja meenuta lapsepõlve, soovi korral kalla kissellile seltsiks piima või haara keldririiulilt mõni tore moos ja tutvusta teda magustoiduga!

Nämmmm...

2 comments:

Anu- Askeldamised said...

tõesti paks. Mul laagris olles õnnestus seda kiselina paar korda saada- Nii hea oli. ja tsisin isegi kuskilt retseprti välja,e t kodus teha aga unustasin vahepeal ära. hea, et meelde tuletasid. mulle tunudb see küll kisellina natuke ahvatlevam aga usun, et reigole meeldib see pudingu versioon:)

Kata said...

Aga kui sa vedelamat tahad, pane lihtsalt vähem tärklist! ;)

Võid isegi nii teha, et tõstad enda osa juba kuskile teise anumasse jahtuma ning seejärel lisad veel veidi veega vees lahustatud tärklist ning sellest saab siis Reigo puding. Kõik on õnnelikud :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...