Wednesday, December 8, 2010

Yogi tee

Siit tuleb minu esimene joogipostitus! Yogi tee on ülitore! Soojendav, vürtsikas, mõnus. Ideaalne praeguste külmade ilmade puhuks. Jook mõjub isegi laksavalt. Heas mõttes. Yogi tee on ka hea verele, käärsoolele, närvisüsteemile ja luudele!


Puutusin Yogi teega kokku tervisliku toitumise koolituse esimesel koosviibimisel. Nimelt tundsin uksest sisenedes kohe mingit täiesti IMELIST aroomi. Selgus, et pliidi peal podiseski just seesama vürtsitee. Maitse ei olnud mitte vähem hea kui lõhn. Sel päeval sai alguse ka minu sõprus ingveriga.


Yogi tee ongi kaval enne külaliste tulekut keema panna- kui nad uksest sisenevad, saavad kohe positiivse lõhnaelamuse osaliseks ning neile jääb kogu koosviibimisest väga hea mälestus. Tegelikult ka! Proovige järele. ;)

1 portsjoni jaoks läheb vaja:
  • 315 ml vett
  • 2 lõiku värsket ingverijuurt (ikka sellised suuremad tükikesed)
  • 3 või rohkem nelgitera
  • Jahvatatud kardemoni (ohtralt) või 4 purustatud rohelise kardemoni kauna
  • 4 musta pipra tera
  • Pool kaneelipulka
  • Musta teed (üks teekotike või veidi teepuru- teoorias 1/4 tl, kuid mulle isiklikult meeldib, kui tee maitse ikka tugevasti tunda on, seega olen teda ikka tunduvalt rohkem pannud, nii 1-2 tl)
  • 0,5 kl piima (piima võib ka välja jätta või lisada nii palju, kui endale meeldib; mina panen tavaliselt umbkaudu 1/4 kl)
  • Mett (maitse järgi)
Võib lisada ka ka mõne tera vürtsi või teda musta pipra asemel kasutada. Ainete kogused saab pärast esimest teetegu endale meelepäraseks kohandada- järgmisel korral teab juba täpselt, mida kui palju panna, et hea oleks. Mina panen vürtse enamasti ikka palju rohkem, kui retsept ette näeb.

Tee valmib nii:
1.
Kuumuta vesi keemiseni ja lisa vürtsid.

2.
Kata kinni ja jätka keetmist 10-15 min.

3.
Võta tulelt, lisa must tee ja lase 1-2 min tõmmata.

4.
Lisa mesi ja piim, aja keema ja võta kohe tulelt.

5.
Kurna ja serveeri.


Klõmaki!

2 comments:

Anonymous said...

Niisamuti kui see lumi kõik on, on "Yogi teegi". Ma arvan, et talvemuinasjutu sõna võib küll au sisse tõsta.

Kata said...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...