Tuesday, July 27, 2010

Chakalaka

Leidsin selle ülivahva nimega värviküllase Lõuna-Aafrikast pärit köögiviljaroa juulikuu Oma Maitsest ning loomulikult pidin kohe järele proovima. Tulemus oli isegi maitsvam kui ette kujutanud olin!


Mina kasutasin kapsana lillkapsast, ingveripulbri jätsin aga hoopiski välja, kuna paraku ei ole ma temaga eriti suur sõber. Chakalaka tuleb üsnagi vürtsikas ning kui meie seda katastroofilise üle 30-kraadise kuumusega sõime, oli küll tunne, nagu viibiks saunalaval ning keegi viskaks kerisele järjest vett juurde. Lisaks tundus, et suust võib ka iga hetk leek välja lahvatada...

Õnneks seda siiski ei juhtunud ja vürtsikusest hoolimata oli toit ülimalt maitsev! :) Järgmisel päeval jahtununa ei olnud põrguvürtsist aga pea midagi järel ning võiks öelda, et mulle meeldiski ta külmana palju rohkem. Röstitud Saibi peale sobis Chakalaka lausa ideaalselt! Leiva peal maitses samuti hästi!

Vaja läheb:
  • 3 suurt tomatit
  • 1 roheline paprika
  • Pool (lill)kapsapead
  • 2 porgandit
  • 3 väikest tšillikauna
  • 1 sibul
  • 2-3 küüslauguküünt
  • 2 sl riivitud ingverit
  • 2 sl karripulbrit
  • 1 purk tomatikastmes ube
  • 4 sl õli
Tegutse nii:
1.
Haki tomatid, paprika ja (lill)kapsas väikesteks tükkideks. Samuti sibul ja küüslauk.
2.
Riivi porgand jämedalt.
3.
Puhasta tšilli seemnetest ning haki peeneks.
4.
Kuumuta sibulaid õlis, kuni nad muutuvad läbipaistvaks.
5.
Lisa küüslauk, ingver ja tšilli.
6.
Kuumuta paar minutit ning lisa karripulber.
7.
Paari minuti pärast pane juurde köögiviljad, lase keema tõusta ja keera kuumus madalamaks.
8. Hauta 15-20 minutit madalal kuumusel, kuni köögiviljad on valmis. Vajadusel lisa vahepeal veidi vett.



9. Söö leivaga või lihakõrvasena, riisi või mõne hautisega, kuumalt või külmalt- Chakalaka sobib peaaegu igas olukorras ;)


Külmkapis hoituna säilib ta mitu head päeva- pane kaanega suletavasse karbikesse ning kasuta võileivakattena. Võid Chakalaka vabalt ka piknikule või väljasõidule kaasa haarata!

Chakalakalaaaa

2 comments:

J. said...

Nagu tellitud! Ma just otsisingi köögiviljaretsepte, mida katsetada, sest suvel olen ma taimetoitlasekalduvustega :D

Kata said...

No vot kui vahva! Sama siin, meil aiamaal iga päev ikka tärkab miskit uut-huvitavat, ainult keeda, küpseta ja söö :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...