Friday, May 21, 2010

Porgandipannkoogid

Ma ei saa porgandist ilmselgelt ei üle ega ümber. Nüüd söön viimasel ajal õhtuti porgandipannkooke. Teen suurema koguse valmis, hoian neid külmkapis ning haaran sealt igal õhtul mõne.


Retsept on pärit Toidutarest, kuid, nagu ikka, olen mõningaid tervislikkusele suunatud muudatusi teinud. Nimelt küpsetan neid esiteks ahjus ning ka nisujahu olen muude ainetega asendanud.

Vaja läheb:
(sellest kogusest olen saanud 12 suuremat sorti pannkoogipoissi)
  • 4 keskmist või kaks hiiglaslikku porgandit
  • (1-2 õuna- teevad koogid mahlasemaks!)
  • 1 sl mett/suhkrut
  • Näpuotsatäis soola
  • 2 suuremat muna
  • 1,5 klaasi piima + 0,5 klaasi vett (tegelikult olen nüüdseks jõudnud selgusele, et ahjus küpsetamise puhul nii palju vedelikku kasutama ei peagi, tuleks lisada täpselt nii palju, et jahule/helvestele paisumisruumi jääks -piisab ehk ainult 1 klaasist-, kuid kui liiga palju piima/vett panna, siis hakkavad koogid ahjus natuke ujuma, nii et siinkohal tuleks tegutseda tunde järgi)
  • 3 dl jahu/helbeid (mina panen tavaliselt segu veidi peenestatud kaerahelvestest, nisukliidest, täistera odrajahust ning linajahust, kuid usun, et koogid tulevad välja ka tervete kaerahelvestega ning täiesti vabalt võiks kasutada ka ainult täistera odra- või kaerajahu, ei pea mingit segu tegema, kuid mulle meeldib nii)
  • Tsipake kookoshelbeid
  • Veidi õli küpsetuspaberi määrimiseks
  • (Rosinaid, mingeid toredaid seemnekesi, pähkleid)
Toimi nii:
1. Pese, koori ning riivi porgandid. Kes tahab ikka tunda, et porganditükk hamba all, riivigu jämedalt, kes seda aga ei soovi, võib peenelt riivida. Mina riivin pooled porgandid jämedalt ning pooled peenelt ja tulemus jääb väga mõnus. Kui kasutad ka õunu, riivi nemadki.
2. Lisa mesi/suhkur, sool, munakollased (munavalged jäta eraldi kaussi vahustamist ootama), piim ning jahu(segu). Sega hästi läbi ning jäta umbes pooleks tunniks seisma.
3. Vahepeal pane ahi 250 kraadi juurde sooja, kata ahjuplaat küpsetuspaberiga ning määri ka veidikese õliga, et koogid hiljem sealt ikka kenasti lahti tuleksid.
4. Enne koogikeste plaadile tõstmist vahusta munavalged tugevaks vahuks ning sega ettevaatlikult porgandisegu hulka.
5. Tõsta lusikaga meelepärase suurusega pätsikesed ahjuplaadile.

6. Küpseta pannkooke umbes pool tundi või seni, kuni nad pealt kergelt pruunistuma hakkavad.
7.
Lase neil veidike jahtuda ning söö piima, jogurti, maitsestamata jogurti või sulajuustuga (nt lõhe-kreveti Merevaik). Minu arvates ongi nad viimasega kõige paremad! Võib-olla mingi mu isiklik maitseelistus, aga tõepoolest... Proovige järele ja te ei kahetse!

Kes soovib, võib kooke loomulikult ka hoopiski praadida. Peab ka mainima, et pannkoogid on ülihead nii soojalt kui külmalt ning nad säilivad üpriski mitmeid päevi :)

Merevaigune ampzzzz...

6 comments:

Unknown said...

Nämm, tervislikud ja viivad veel keele ka alla. Väga hea alternatiiv tavalistele pannkookidele

Kata said...

Väga imestusväärne, et nad sullegi maitsesid! Aga tõepoolest, sul on muidugi õigus ;)

Kiku said...

http://www.kadri10.pri.ee/veg/porgandikarask.php
Üks porgandisoovitus sulle. Tuli lihtsalt meelde, minu meelest ülihea asi...

Kata said...

Oi, tänud, kõik porgandist tehtu on vist ülitore! Ainult see taimse koore koht tundub veidi mõistatuslik, pole teda nagu kuskil väga kohanud...

Kiku said...

No põhimõtteliselt saab seda taimset koort asendada kohvikoorega (olen nii teinud, väga hea tuli), aga Tartust leiab muidu nt Lembitu Konsumi ökopoest kaerakoort ca 12 kr/pk (võib-olla kaubamajast ka, ei ole kindel)

Kata said...

Selge, aitäh! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...