Saturday, May 22, 2010

Mamma kihiline peedisalat

Minu vanaema (keda me Pauliga juba pägalikueast saadik mammaks kutsume, kuna ilmselt oli väikese Kata jaoks sõna "vanaema" väljahääldamine liiga raske ülesanne) teeb seda salatit alati, kui külalised tulekul ning vahel võtab ka ise külakostiks kaasa. Kõik on alati tohutus vaimustuses ning muudkui tõstavad juurde! Tegemist ei ole tavapärase kasuka või mõne kihilise peedisalatiga, mille retsepti kohanud olen, vaid pigem millegi hoopis lihtsamaga.

Kuna ma ei olnud kunagi lähemalt süvenenud, kuidas tal need kihid seal täpsemalt välja kujunevad ning mida ta sinna sisse paneb, siis otsustasin, et aitab naljast- hüppasin mamma poolt läbi ning lasin tal endale kõik üksipulgi selgeks teha. Ta valmistas mulle isegi pisikese skeemi!
....nii et kes allpool olevat pikka valmistamisõpetusromaani süveneda ei viitsi, võib seda ülilihtsat skeemikest kasutada

Muutsin ainult seda, et kasutasin tema tavapärase majoneesi-hapukoorekastme asemel majoneesi- maitsestamata jogurti kastet (kuna olin viimast just jälle paar topsikutäit juurde valmistanud) ning tulemus oli ikkagi ülimalt maitsev. Ja hästi-hästi mahlane! Ma ei jõua nüüd kohe ära imestada, miks ma varem seda ise valmistanud ei ole.

Vaja läheb:
(Sellest kogusest saab ühe keskmist/väiksemat sorti kausikesetäie salatit)
  • Paar keedetud/röstitud punapeeti (mina kasutasin kahte suurt eelnevalt ahjus röstitud peeti)
  • Soolaheeringafileed (minu kausikese kohta läks umbes 150 g)
  • 1 pisemat sorti sibul (kes väga suur sibulasõber ei ole, nagu mina, võib kasutada punast sibulat, mis on mahedam kui valge)
  • 2 õuna
  • 2 keedumuna
  • Majoneesi-hapukoore/maitsestamata jogurti segu
  • Kaunistuseks midagi rohelist (tilli, murulauku, rohelist sibulat vms), riivjuustu või muud toredat, mis meeldib
Kogused võib igaüks aga võtta täpselt sellised, kui suure kausitäie salatit ta valmistada soovib :)

Salat valmib nii:
1. Lao kausikese põhja esmalt pisikeseks tükeldatud sibul ning selle peale samuti väikseks hakitud heeringas.
2. Kata sibula-heeringakiht õrnalt majoneesi-koore/maitsestamata jogurti seguga (pane seda täpselt nii palju, et põhjakiht kaetud oleks).
3. Riivi peet jämedalt ning aseta ta järgmiseks kihiks. Peeti võib kohe rohkem olla (võrreldes teiste kihtidega)!
4. Kata peedikiht samuti õhukese majoneesikastmega.
5. Nüüd on jämedalt riivitud õuna kord. Temast moodustubki järgmine kiht.
6. Õunakihi peale aseta uuesti õhuke kiht majoneesikastet.
7. Nüüd koori munad, haki nad kahvliga munaseguks ning aseta majoneesikastmekihi peale.
8. Kõige tippu läheb üks paksem kiht majoneesi-koore/jogurti kastet ning salat ongi valmis! Nüüd jääb veel üle ta meelepäraselt kaunistada või jätta ta selliseks toredaks valgepinnaliseks, nagu mamma alati teeb.

9. Lase salatil maitsestuda. Soovitavalt isegi järgmise päevani, kuid usun, et ei ole hullu, kui juba sama päeva õhtul teda maitsma asuda. Seistes läheb ta aga iga päevaga aina paremaks- nii et miks mitte teha kohe üks suurem kausitäis ning süüan seda kohe head mitu päeva.

Kes soovib, võib mõne kihi vahele ka maitseaineid panna. Mina nt raputasin heeringakihi peale veidike laimipipart, peedikihi peale tsipake tšillit ning munasegu peale veidike kuivatatud tilli.

Ilmselgelt peitub maitsvus just nimelt lihtsuses :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...