Tuesday, May 18, 2010

Kohupiima-pähkli-porgandivõie

Jällegi üks ülimalt vahva retsept Aive Luigelalt ("Targalt toitudes terveks")!
Valmistan seda nüüd pidevalt ja suuremates kogustes. Alati on karbike külmkapis. Võiks öelda, et see määre on kõige maitsvam ja tervislikum!

Kohupiimapastaga variant Kata leival

Teda võib valmistada nii soolast kui magusat. Aive soovitas määret süüa täisteraleiva peal ning mina enamasti just nii teengi. Asetan ta enda küpsetatud leivale.

Võide jaoks läheb vaja:
  • 50 g kohupiima (pakikohupiimaga jääb selline tihkem ning kohupiimapastaga õhulisem määre- mulle isiklikult meeldis pastaga variant isegi rohkem)
  • 1 sl hapukoort (mina olen selle asemel kasutanud keefiri, maitsestamata jogurtit või lahjat majoneesi)
  • 1 pisem toores porgand
  • Purustatud pähkleid (nt röstitud maapähkleid)
  • Soola, suhkrut (soolase variandi puhul olen suhkru siiski välja jätnud)
  • Melissilehti, ploome või muud kaunistuseks
Mina olen veel lisanud:
  • Küüslaugusoola
  • Tilli
  • Murulauku/rohelist sibulat
  • Küüslaugupipart
  • Tšillit
  • Röstitud köömneid
Tegutse nii:
1. Koori porgand ning riivi peenelt.
2. Purusta röstitud pähklid (proovisin ühel korral ka mitteröstitutega ning erinevus oli tohutu- röstitud pähklid annavad palju paremat ning tugevamat maitset) kohviveskis või purusta endale meelepäraste vahenditega pisemaks.
3. Sega porgand, pähklid, kohupiim ning maitseained omavahel.
4. Aseta segu külmkappi karbikesse või määri kohe leiva peale ning naudi!

PS! Kes soovib magusat võiet, võib lihtsalt soolaste maitseainete asemel mett või suhkrut/vaniljesuhkrut kasutada ning nt ka mõne rosinapoisi lisada. Samuti mainis Aive, et määre sobib imehästi ka võileivatordi vahele. Nii et tasub proovida!

Pakikohupiimaga variant Saibi ning tomati seltsis.
Mmmmm...porgand!

2 comments:

Marilin said...

See on tõeliselt hea määre! Panin retsepti oma blogisse ka üles, aitäh!

Kata said...

Rõõm kuulda! Ole lahke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...